Det er ikke mulig å spille drop in- fotballgolf i 2024

På forespørsel arrangerer vi sosiale arrangement for lag og foreninger, både barn og voksne. På disse arrangementene kan vi kombinere golfaktiviteter med fotballgolf, eller kun en av disse.

Vi har griller ved klubbhuset som kan leies, og godt med sitteplasser ute. Ta kontakt med Ole Ølness på telefon 90206270 for nærmere informasjon om priser og tilbud om arrangement.

Regler for fotballgolf

FOTBALLSKO MED KNOTTER ER STRENGT FORBUDT PÅ BANEN!

Husk at golfere har fortrinnsrett. Det betyr også at hvis du har golfere foran deg på banen må du holde god avstand til golfere foran deg. Du må ikke snu å gå banen motsatt vei hvis det er golfere på banen. Da går du sannsynligvis i veien. Mange golfere slår golfballen 200 meter, så du kan være i veien selv om du er langt unna.

Hvis du hører noen roper "FORE!" betyr det at en golfball har retning mot folk. Beskytt hodet og dukk.

Slik spiller du

Du teller hvert spark i dette spillet. Den med minst antall spark etter runden er ferdigspilt , er vinneren av runden.  Her er noen ekstraregler for spillet:

• Det gis 1 poeng pr spark

• Ballen spilles ut fra fotball-tee og fra bakken. Fotball-tee er markert med hvite skilt på banen.

• Hullet det spilles til er markert med ei gul kule på stang.

• Det er kun tillatt å sparke ballen. Føring eller vipp av ballen er ikke tillatt. Det gir 2 poeng straff

• Hvis ballen er uspillbar kan du droppe ballen på nærmeste spillbare område. Det gir 1 straffepoeng. Du bestemmer om ballen er uspillbar.

• Ball som er ute av banen, (markert med hvite staker), kan ikke spilles men må legges inn på banen igjen. Det gir 2 straffepoeng.

• Ball på golfgreen SKAL plukkes opp og droppes utenfor green, men ikke nærmere hullet. Ingen straffepoeng.

• Ball i bunker skal spilles ved at spiller står i stille når sparket gjennomføres. Bruk rake og rak bort fotspor etterpå.

• Hvis ballen havner i vannhinder (markert med røde staker) kan ballen spilles derfra.

• Blir en ball truffet av en annen ball under spill, legges den ballen som ble truffet tilbake der den lå. Ingen straffepoeng.

• Flagget kan stå i eller tas ut ved putting. Det er valgfritt

• Dersom en annens ball ligger i veien ved putting, kan den markeres og fjernes.

• Den med færrest poeng på hullet, sparker ut først på neste hull.

Nettside levert av ibooking.no